Rok 2017

styczen
   pn   wt   śr   cz   pt   so   nd
11
22345678
39101112131415
416171819202122
523242526272829
63031
luty
   pn   wt   śr   cz   pt   so   nd
712345
86789101112
913141516171819
1020212223242526
112728
marzec
   pn   wt   śr   cz   pt   so   nd
1212345
136789101112
1413141516171819
1520212223242526
162728293031
kwiecień
   pn   wt   śr   cz   pt   so   nd
1712
183456789
1910111213141516
2017181920212223
2124252627282930
maj
   pn   wt   śr   cz   pt   so   nd
22
231234567
24891011121314
2515161718192021
2622232425262728
27293031
czerwiec
   pn   wt   śr   cz   pt   so   nd
281234
29567891011
3012131415161718
3119202122232425
322627282930
lipiec
   pn   wt   śr   cz   pt   so   nd
3312
343456789
3510111213141516
3617181920212223
3724252627282930
3831
sierpień
   pn   wt   śr   cz   pt   so   nd
39123456
4078910111213
4114151617181920
4221222324252627
4328293031
wrzesień
   pn   wt   śr   cz   pt   so   nd
44123
4545678910
4611121314151617
4718192021222324
48252627282930
październik
   pn   wt   śr   cz   pt   so   nd
491
502345678
519101112131415
5216171819202122
5323242526272829
543031
listopad
   pn   wt   śr   cz   pt   so   nd
5512345
566789101112
5713141516171819
5820212223242526
5927282930
grudzień
   pn   wt   śr   cz   pt   so   nd
60123
6145678910
6211121314151617
6318192021222324
6425262728293031

  • kolorem zielonym oznaczono termin wywozu odpadów (zarówno suchych, jak mokrych i zmieszanych).
  • kolorem czerwonym oznaczono dni, w które oprócz odpadów opisanych powyżej odbierane będą:
    • 31 Sierpnia - odpady wielkogabarytowe
    • 28 Wrzesnia - odpady budowlane
    • 26 Października - odpady niebezpieczne

Odbiór popiołów nastąpi w dni oznaczone obrysem.


Gmina Haczów i Rupiecisko.pl organizują:
CAŁOROCZNĄ ZBIÓRKĘ ELEKTROODPADÓW

Informujemy, że od lipca  2016 roku okresowe zbiórki elektroodpadów zostają zastąpione całorocznym odbiorem z posesji.

Jak to działa?

1. Zadzwoń pod numer 798 491 716 i umów się na odbiór.
2. Pracownicy rupiecisko.pl przyjadą na miejsce, pomogą w wyniesieniu i załadunku sprzętu. Jesteśmy na terenie gminy raz na 1-2 tygodnie.

Co zbieramy:

- sprzęt RTV i AGD
- sprzęt komputerowy
- inne urządzenia elektryczne i elektroniczne
- akumulatory, baterie
- surowce wtórne: złom, zderzaki samochodowe, makulatura i inne po uzgodnieniu telefonicznym


Dbajmy o czystość naszego powietrza

INFORMACJA DLA MIESZKAŃCÓW

Odpadów z tworzyw sztucznych nie należy spalać w domowych piecach czy kotłowniach, ponieważ w panujących tam warunkach rozkład termicznych spalanie tworzyw przebiega w zbyt niskiej temperaturze (180-500°C) i przy zbyt małym dostępie tlenu, w wyniku czego w obecności odpadów organicznych powstają szkodliwe dla zdrowia substancje, w tym rakotwórcze oraz zwiększa się emisja pyłów.

Odpady tworzyw sztucznych to cenny surowiec wtórny do recyklingu, z którego można wytworzyć nowe produkty (opakowania, meble ogrodowe, doniczki, słupki parkingowe itp.). Poprzez spalanie odpadów plastikowych w piecach domowych pozbawiamy się tych wartościowych surowców i zanieczyszczamy środowisko, w którym żyjemy.

Drugie życie tworzyw sztucznych – wyroby z recyklingu

tabela - tworzywa sztuczne

Czy wiesz, że:

Opublikowany w maju 2016 roku raport WHO wskazuje, że 33 z 50 miast Unii Europejskiej o najbardziej zanieczyszczonym powietrzu położone jest na terenie naszego kraju. Niechlubne pierwsze miejsce zajął Żywiec, tuż za nim uplasowała się Pszczyna a w pierwszej dziesiątce znalazły się jeszcze Rybnik (4 miejsce), Wodzisław Śląski (5), Opoczno (6), Sucha Beskidzka (7) i Godów (8). Mieszkańcy polskich miast i gmin mogą na bieżąco zapoznać się ze stanem powietrza monitorowanym w najbliższej stacji pomiarowej. Informacje te są zamieszczone na stronie Głównego Inspektoratu Ochrony Środowiska: http://powietrze.gios.gov.pl/pjp/home

Z raportu GUS „Ochrona Środowiska w Polsce 2015” wynika m.in., że ze spalania w gospodarstwach domowych wytwarzane jest prawie czterokrotnie więcej pyłów niż łącznie emituje sektor produkcji i transformacji energii. Do takiego stanu rzeczy przyczynia się nie tylko palenie paliwem niskiej jakości, ale także spalanie odpadów w piecach, kominkach czy na wolnym powietrzu - zjawisko to jest w Polsce niestety nadal powszechne.

Według Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) długotrwałe narażenie na działanie pyłu zawieszonego PM 2,5 (jest to pył o średnicy nie większej niż 2,5 mikrometrów, tj. 20-35 razy mniejszej niż wynosi średnica ludzkiego włosa) skutkuje skróceniem średniej długości życia, a krótkotrwała ekspozycja na wysokie stężenia tego pyłu powoduje wzrost liczby zgonów z powodu chorób układu oddechowego i krążenia oraz wzrost ryzyka nagłych przypadków wymagających hospitalizacji (nasilenie astmy, ostra reakcja układu oddechowego, osłabienie czynności płuc).


Sposób i zasady wywozu odpadów  komunalnych  z  terenu  gminy Haczów  od  właścicieli  nieruchomości  zamieszkałych:

Właściciele  nieruchomości  zamieszkałych  na których  powstają odpady  komunalne obowiązani  są  do  pozbywania  się  odpadów  komunalnych  z terenu  nieruchomości w oparciu o system segregacji odpadów z podziałem na odpady „mokre” i odpady „suche”. Odpady mają być zgromadzone w pojemnikach/ workach z z umieszczonym na nich czytelnym numerem identyfikacyjnym  i  kodem  kreskowym podatnika  nadanym  przez Urząd  Gminy  Haczów.

 Odpady „mokre" : pojemnik/worek ma być  wypełniony   resztkami żywności  resztkami  po  kawie, herbacie (fusy), skorupkami po jajkach  i orzechach,  zużytymi  ręcznikami  papierowymi i chusteczkami  higienicznymi, mokrym  zabrudzonym papierem, pampersami, środkami  higieny osobistej, odpadami kuchennymi,  resztkami  i  obierkami  z  owoców  i  warzyw  oraz innymi odpadami  nadającymi  się  do  kompostowania.  Pojemnik/worek o dowolnej  pojemności i kolorze , który zapewni  właściciel  nieruchomości.  Termin  wywozu:  co  dwa tygodnie   wg  harmonogramu.

 Odpady „suche” : worek ma być wypełniony opakowaniami  z papieru i tektury, pudełkami i butelkami  plastikowymi, reklamówkami, foliami, puszkami   aluminiowymi i z  metali żelaznych, pojemnikami  po  produktach  mlecznych, kartonami po  napojach, gazetami, tekstyliami opakowaniami  drewnianymi, szkłem, odpadami  wielomateriałowymi. Worek  na  odpady  suche przeźroczysty o pojemności 120 litrów z  nadrukiem „ Odpady segregowane  suche”,  w  które  mieszkaniec   zaopatrzy  się  u  sołtysa  wsi. Termin  wywozu:  co  dwa tygodnie   wg  harmonogramu.

zmieszane odpady komunalne ( niesegregowane)   gromadzone mają być  w pojemnikach. Pojemniki do gromadzenia odpadów niesegregowanych  o  dowolnej  pojemności  i  kolorze,   zapewni właściciel nieruchomości i ustawi je w miejscach utwardzonych lub altanach śmietnikowych. Termin  wywozu:  co  dwa tygodnie   wg  harmonogramu.

Inne odbierane  odpady komunalne:

- Odpady  wielkogabarytowe; to odpady o dużych lub nietypowych rozmiarach, takie jak: meble (szafy, stoły, krzesła, sofy, komody), dywany, wózki dziecięce, materace, pierzyny, rowery, zabawki dużych rozmiarów.   Termin  wywozu:   raz  do  roku  wg   harmonogramu.

- Odpady budowlane i rozbiórkowe .  Należą do nich: gruz betonowy, gruz ceglany i ceramiczny, resztki paneli, tapet, wykładzin itp. Termin  wywozu:   raz  do  roku  wg   harmonogramu

- Odpady  niebezpieczne. Należą do  nich: żarówki i świetlówki, wszystkie typy baterii i akumulatory,  farby, kleje, lakiery, rozpuszczalniki, spreje, również puste opakowania po aerozolach, środki ochrony roślin, środki do oprysku i nawozy, środki czyszczące takie jak chlor, amoniak i silne detergenty, środki do konserwacji drewna i opakowania po tych substancjach, niewykorzystane lub przeterminowane leki, opakowania po olejach i smarach chemikalia fotograficzne, termometry różnego rodzaju, odpady medyczne i weterynaryjne, środki do konserwacji drewna i opakowania po tych substancjach, gaśnice pożarowe, butle gazowe, kuchenki, bezpieczniki itp. Termin  wywozu: raz  do roku  wg  harmonogramu.

Worki  na  odpady  suche, kody  kreskowe  na  worki  ( suche  i  mokre)  oraz  harmonogramy  wywozu  odpadów    mieszkańcy  Gminy Haczów  mogą  odebrać  u  sołtysów  wsi.


Opłaty za wywóz i gospodarowanie odpadami uiszczać można bezpośrednio u sołtysów wsi, kasie Urzędu Gminy Haczów lub przelewem na
rachunek bankowy Gminy Haczów nr 52 8642 1070 2007 7000 0749 0001.

Opłata obecnie wynosi:

6,00 zł miesięcznie od mieszkańca, jeżeli odpady komunalne sa zbierane i odbierane w sposób selektywny. oraz
12,00 zł miesięcznie od mieszkańca, jeżeli odpady komunalne nie sa zbierane i odbierane w sposób selektywny.

Wysokość opłaty okresla uchwała Nr XX/120/2016 Rady Gminy Haczów z dnia 31 maja 2016r. w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia stawki takiej opłaty. Wzór deklaracji stanowi załącznik do uchwały Rady Gminy Haczów Nr XXI/121/2016 z dnia 17 czerwca 2016 r.

Opłaty należy uiszczać bez wezwania w terminach:

  • za okres od 1 stycznia do 31 marca - do dnia 15 marca,
  • za okres od 1 kwietnia do 30 czerwca - do dnia 15 maja,
  • za okres od 1 lipca do 30 września - do dnia 15 września,
  • za okres do 1 października do 31 grudnia - do dnia 15 listopada.