24 i 25 kwietnia 2017r. uczniowie klasy III Gimnazjum wraz z rodzicami i wychowawcą P. Iwoną Pelczarską udali się na dwudniową wycieczkę edukacyjną do Warszawy.

Pierwszą i dużą atrakcją naszego wyjazdu była wizyta w Muzeum Powstania Warszawskiego. Była to wspaniała lekcja historii w magicznym miejscu. Następnie spotkaliśmy się z przewodnikiem i zwiedziliśmy Stare Miasto. Potem ważny dla uczestników wycieczki obiekt - Stadion Narodowy. Jest wśród nas wielu kibiców piłki nożnej i wizyta na tym stadionie była spełnieniem ich marzeń. Gdy weszliśmy na trybuny i wspięliśmy się na sam ich szczyt, z góry podziwialiśmy ogrom tego obiektu. Naprawdę, robi wrażenie! Popołudniu udaliśmy się na spacer po Łazienkach Królewskich. Uczestnicy wycieczki zachwycali sie także florą i fauną tego parku.

Drugi dzień naszego pobytu w Warszawie również był udany. Pojechaliśmy autobusem do Centrum Nauki Kopernik, niewątpliwie jednego z najważniejszych punktów naszej wycieczki. Jest to wspaniały ośrodek nauki, którego misją jest rozbudzanie ciekawości, wspomaganie samodzielnego poznawania świata i uczenia się. Wszyscy mogliśmy poznawać prawa nauki poprzez samodzielne przeprowadzanie doświadczeń na interaktywnych wystawach. Następnie udaliśmy się z przewodnikiem na Grób Nieznanego Żołnierza. Około godziny 13.00 wjechaliśmy jeszcze na taras widokowy Pałacu Kultury i Nauki, by raz jeszcze – tym razem spod chmur, spojrzeć na Warszawę. Stamtąd przeszliśmy do Centrum Handlowego "Złote Tarasy". O godzinie 16.00 pełni wrażeń, usatysfakcjonowani, ale i smutni, ponieważ wycieczka trwała zdecydowanie za krótko, wyruszyliśmy w drogę powrotną do Malinówki.

Uczniowie trzeciej klasy dziękują sponsorom za dofinansowanie ostatniej wycieczki w gimnazjum. To była jedna z tych wycieczek, których się nie zapomina, a ta- wyjątkowa- na pewno na długo pozostanie w naszej pamięci !