PODSUMOWANIE VIII KADENCJI RADY GMINY HACZÓW

21 marca 2024 roku, podczas LVIII sesji, odbyło się uroczyście podsumowanie kadencji Rady Gminy Haczów przypadającej na lata 2018 – 2024.

Przewodniczący Rady Gminy Piotr Tasz w swoim podsumowaniu uznał kończącą się kadencję za wyjątkową ze względu na wiele aspektów: „Po pierwsze Parlamentarzyści zdecydowali, że kadencje będą 5-letnie zamiast dotychczasowych 4-letnich. Po drugie przesunięto datę wyborów z jesieni 2023 na wiosnę 2024 roku, co w praktyce oznaczało pięć i pół roku pracy Rady Gminy jako organu stanowiącego w gminie. Po trzecie – pomimo tego, że trzeba było mierzyć się z problemami, na które nikt nie był przygotowany - pandemia COVID – 19, kryzys uchodźczy w wyniku wojny na Ukrainie, inflacja – to jednak udało się zrealizować szereg przedsięwzięć, które w znaczny sposób wpłynęły na komfort życia mieszkańców Gminy Haczów”.

W związku z zakończeniem VIII kadencji Rady Gminy Haczów Przewodniczący Rady złożył również podziękowania wszystkim, którzy w sposób szczególny swoją wiedzą, umiejętnościami, zaangażowaniem i pracą samorządową przyczynili się do tworzenia lokalnego prawa dla dobra i na rzecz społeczności Gminy Haczów. Swoje słowa te skierował do Radnych Gminy Haczów, Wójta Gminy Haczów, Skarbnika Gminy, Sekretarza Gminy oraz pracowników Urzędu Gminy i jednostek organizacyjnych. Wraz z Wójtem Gminy złożyli na ręce Radnych symboliczne podziękowania oraz obrazy Dworu Haczowskiego, którego rewitalizacja znacznej części została ukończona właśnie podczas tej kadencji.

Rady Gminy Haczów w latach 2018 - 2024 obradowała na 58 sesjach, podczas których podjęła 317 uchwał, w tym 6 uchwały w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Haczów i pięć uchwał absolutoryjnych. Corocznie podejmowane były uchwały dotyczące uchwalenia stawek podatków i opłat lokalnych, Programu współpracy Gminy Haczów z organizacjami pozarządowymi, a wśród najważniejszych uchwał znalazły się: uchwalenia Statutu Gminy Haczów, uchwalenia Statutów jednostek pomocniczych Gminy Haczów, ustalenia planu sieci publicznych szkół podstawowych prowadzonych przez gminę Haczów oraz granic obwodów publicznych szkół podstawowych mających siedzibę na obszarze gminy, przyjęcie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Haczów, uchwalenia Regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków na terenie Gminy Haczów, przyjęcia Gminnego Programu opieki nad zabytkami Gminy Haczów na lata 2021 – 2024, utworzenia Związku Powiatowo-Gminnego „Partnerstwa Gmin i Powiatu Brzozowskiego, czy przyjęcia „Strategii Rozwoju Gminy Haczów na lata 2023 – 2032”.

W czasie kończącej się kadencji funkcjonowały 4 stałe komisje Rady Gminy: Komisja Rewizyjna, która pracowała na 21 posiedzeniach pod przewodnictwem Radnego Romana Kielara; Komisja Skarg, wniosków i petycji, która odbyła 9 posiedzeń, przewodniczącym Komisji jest Radny Jan Siudyła; Komisja Samorządu i Budżetu – odbyła 43 posiedzenia w sprawach budżetowych pod przewodnictwem Radnego Roberta Szafrańca; Komisja Rozwoju Społeczno–Gospodarczego, która pracowała na 33 posiedzeniach, a jej pracami kierował Radny Marek Rozenbajgier.

Radnymi VIII kadencji (2018 – 2023) byli: Piotr Tasz – Przewodniczący Rady Gminy Haczów, Andrzej Robert Błaż – Wiceprzewodniczący Rady Gminy Haczów oraz Tomasz Bok, Józef Cynkar, Grzegorz Filak, Andrzej Gromek, Mieczysław Józefczyk, Roman Kielar, Józef Kołodziej, Marek Prejsnar, Marek Rozenbajgier, Zbigniew Sieniawski, Jan Siudyła, Robert Szafraniec i Piotr Śmietana.