Właściciel nieruchomości składa do wójta deklarację o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w terminie:
a) 14 dni od dnia zamieszkania pierwszego mieszkańca, lub
b) w przypadku zmiany danych objetych deklaracją - do 10 dnia miesiąca następującego po zaistnieniu zmiany
Polecamy formularz elektroniczny na platformie e-puap
Deklarację można również wydrukować: deklaracja.doc
Oświadczenie - zmiana ilości osób zamieszkałych oswiadczenie.doc
a) poprzez wypełnienie formularza na platformie „ePUAP” Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej lub
b) jako podpisany elektronicznie załącznik - na adres e-mail: gmina@haczow.pl
Od dnia 1 stycznia 2025 roku stawka miesięczna opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi od każdej osoby zamieszkującej na nieruchomości wynosić będzie:
W przypadku, gdy właściciel nieruchomości nie wypełnia obowiązku zbierania odpadów w sposób selektywny, stawka opłaty podwyższonej wynosi 90,00 zł miesięcznie od każdego mieszkańca zamieszkującego daną nieruchomość. Wysokość opłaty podwyższonej określa wójt w drodze decyzji za miesiąc lub miesiące, w których nie wypełniono obowiązku segregacji.
Opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi uiszczana jest raz na miesiąc, bez wezwania, z dołu do dnia 27 każdego miesiąca.
Szczegółowo zasady określa uchwała Rady Gminy Haczów nr VII/60/2024 z dnia 27 listopada 2024 r
Wpłat można dokonywać w kasie urzędu (gotówką lub przy pomocy karty płatniczej), przelewem na numer konta: 88 1130 1105 0005 2128 4420 0004, lub przez inkasentów w poszczególnych miejscowościach
Szczegółowe informacje można uzyskać w Urzędzie Gminy Haczów, pok. Nr 15 i 16 lub pod nr tel. 13 43 910 06 wewn. 30 lub 31 w godzinach pracy Urzędu.